štvrtok, decembra 15, 2005

GMail: automatický hromadný forward

Update (16. december 2005):
Tento článok s uvedením skupín kontaktov čiastočne stratil zmysel. Naštvalo ma, že sa tak stalo práve dnes - deň po. Viac na blogu Milana Kryla.
Pôvodný príspevok tu ale zatiaľ ostane, kedže stále chýba možnosť využiť nové skupiny kontaktov v spojení s "forward" filtrami.


Pôvodný článok:


Poznáte to. Dopisujete si s učiteľom a zároveň potrebuje zaistiť, aby o výsledku boli informovaný všetci vaši spolužiaci. Riešite to "old school" - ručne preposielate odpovede celej vašej skupine, ale v kútiku duše tušíte, že by to mohlo ísť aj ináč. Mám pre vás potešiteľnú správu, ono to ide.


Ak používate GMail, alebo iný "smart and user friendly" freemail, riešenie je jednoduché. Stačí si nastaviť správny filter, ktorý bude automaticky "forwardovať" všetky maily od odosielateľa (napr. @tuke.sk) potrebným osobám. Ale čo ak ich je viac?


Určite uznáte, že vytvárať nový filter pre každú zo skupiny osôb zvlášť je prinajmenšom nepohodlné. Čo takto využiť groups.google.com. Jednoducho si založíte vlastnú diskusnú skupinu. Nasúkate do nej email adresy všetkých dôležitých osôb, ktorým sa má forward doručiť a máte "vymalováno". Odteraz vám bude stačiť jeden filter a jedna email adresa, napríklad nejaká_adresa@googlegroups.com


Kategórie:

5 komentárov:

  1. Ešte odporúčam pozriet viktorov denníček (keď už mi tu nechal odkaz). Po prečítaní zopár riadkov z jeho "tajného dennička" je mi jasné v akom stave písal svoj komentár a preto ho akceptujem ;-) Dnes je to už druhý blog, ktorý čítam a autor sa na ňom priznáva k veciam, ktoré by mal radšej tajiť (prelomenie univerzitného firewallu bol prvý). To si naozaj ľudia neuvedomuje riziko spojené s vašimi verejnými spoveďami? Ja viem, aj ja tu mám dva kontroverzné príspevky, ale tie plnia určitý "vznešený" účel - obhajujú všetkých slovákov. A dodnes sa čudujem, že som jeden z mála, ktorý o tom písal a slovákov sa zastal. Ale vlastne máte pravdu, však máme demokraciu, robte si čo chcete. LOL

    OdpovedaťOdstrániť
  2. daj si joint, troubo. a nestresuj.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ále naschvál tu píšem kraviny, lebo keď si nenapíšem komentár sám, tak ho za mňa na tomto brutálne vychytenom denníčku nik nenapíše ;-) Česť výnimkám, (že Majkie).

    OdpovedaťOdstrániť